3. kodutöö: Haridustehnoloogilised pädevused õpetajale.

Minu haridustehnoloogilised pädevused on suuresti lapsekingades ning arendamist vajavad neist kõik. Julgen väita, et sarnaste teadmistega haridustehnoloogiast on ka enamus minu kolleege. Miks? Küllap alustada tulebki enda mõttemaailma muutmisest. Kui selles vallas juba üks samm tehtud, siis oled altim haridustehnoloogilisi koolitusi leidma ning nendel ka osalema, ise infot otsima ning siis juba kasutama. Lisaks muidugi ka tehnilised võimalused!

1. seal tunniplaanis ettenähtud arvutitunnid. Aeg-ajalt saan klassis kasutada projektorit. Selle kasutamise teeb aga tülikaks see, kui vahend ei ole klassis alaliselt paigas, vaid seda tuleb igal päeval töökõlblikuks sättida. Nii tekivad kaablite ühendusprobleemid ning isu digivahendi kasutamise järele ongi selleks korraks null. Nutitelefonide erinevate võimaluste kasutamist piirab meie koolis puuduv wifi-levi, alalist internetiühendust telefonis aga enamikel 3. klassi lastel  veel pole.

2. Hindamise seisukohalt olen samuti hädas. Kui õpe ei toimu digitaalseid vahendeid kasutades, siis on ka õppeprotsessi vastavalt keeruline hinnata. Suur õppimiskoht!

3. Töö- ja õppeprotsesside kujundamisel tunnen taas end mittepädevana. Samas on väike samm minu haridustehnoloogilises arengus juba tehtud: peale iga koolitust kolledžis püüan endale midagi olulist salvestada. Olen rääkinud ka oma kolleegidega, et üks väike õppepäev ühiselt läbi viia, kus ma saadud tarkusi teistele jagada saan. Samas … ma tunnen ennast hetkel veel väga algajana. Paljud asjad vajavad mul mitmeid kordi ülekordamist ning uusi teadmisi on minu jaoks korraga väga palju. Tänasel päeval olengi punktis, kus mulle tundub, et digiajastu jõud käib minust üle ning alustaksin kogu käesoleva koolitusega otsast peale …

4. Digitaalseks kodanikuks saamiseni on mul veel pikk tee käia. Samas tahtmine on suur! Püüan vähemalt kõike haridustehnoloogilist mõista, teiste toetamise ja kujundamisega jään loomulikult hätta.

5. Kõigepealt tulebki enda digitaalsesse tööalasesse arengusse palju panustada, hiljem juba saab rääkida teiste toetamisest, innustamisest, koolikeskkonda panustamisest. Olen oma haridustehnoloogiliste kutseoskuste arendamisega algust teinud, püüan pidevalt edasi minna ning areneda. Küllap jõuab tänapäevasele õpikeskkonnale oma arenguga järgi ka meie kooli digivahendite baas.

http://digiajastukursus.wordpress.com/2014/03/15/kodutoo-3/

Lisa kommentaar

